april 03, 2019

Emma ska köpa häst

3 april 2019
april 03, 2019

Det är dags för Emma att köpa häst. Såklart fick vi följa med henne på äventyret. Det var super kul, drog efter anden när jag fick se en av hästarna som Sonja hade skrivit upp på listan till Emma. Kan gissa vilken det var?


Det var självklart denna jätte. Hur fin är inte den!? Lite sad att man inte kan köpa den. Den ska tydligen vara för NPC:er, av vad jag har hört. Vilket är lite tråkigt för den är så fin och det är många som vill ha den i sina stall.


Det var tre hästar som stod på listan, den tredje har jag inte bild på. Den tredje hästen var en vit Trakehner som många har önskat sig. I själva uppdraget så var den en populär dressyr häst och är många ryttares drömhäst. Även Emma drogs till den skönheten tills vi fick henne att inse att den vita skönheten inte var en häst för henne. Så vi skyndade oss tillbaka till Birks gård för att berätta för skitiga Chincoteague ponnyn att Emma kände att de har något speciellt mellan dem. När Emma provred ponnyn (som jag glömt namnet på) så kände hon att de två klickade med varandra. Tillbaka till gården efter hovkontroll och veterinärbesiktning så kunde Emma tillslut köpa sin ponny.

Uppdragskedjan var riktig rolig att göra. Med de tre nya fina hästar blir man lite avundsjuk på NPC:erna. Jag skulle absolut vilja ha Clydesdalen Clyde. Emmas nya ponny har också supersnygg utrustning, varav schabraket och benlindorna är gröna. Min favoritfärg! Hoppas att vi får lite nytt till våra hästar snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar